onsdag 6. mars 2019

Småfluer i vinduet

Jeg ser det flyr småfluer i vinduene mine. Hvordan kan jeg bli kvitt fluene? Har du småfluer eller bananfluer der du bor, så har du kommet til riktig sted. Her finner du hjelp til å bli kvitt utysket.


Det trenger ikke være vanskelig. Fluer Fluer i huset kan være til stor irritasjon. På disse sidene finner du informasjon om de fluer som oftest forekommer i hus i Norge. Hun synes ikke det er så fint med en plastpose hengende i vinduet , men erkjenner at det er mye bedre med en pose i vinduet enn fluer.


Har du fått bananfluer, småfluer eller fruktfluer i huset. En innsender sier at det skal gå an å bruke salmiakk mot de små fluene. Har funnet ut at mine adidas-slippers gjør nytta når de sitter på vinduet.


Monter et fluenett - sørg for å installere insektnett i vinduet og hold vinduer og dører lukket om natten. I tillegg kan man eventuelt installere en insektfelle. Plantehjelp Informasjon og tips om vanlige planter inne.


Eddikvann med en dråpe Zalo i. Kanskje du kan flytte søppelkassa et stykke vekk fra vinduet. Jeg har skliti med babanfluer mange somre, men de to siste har jeg ikke hatt en. Det er mange naturlige ingredienser du kan bruke for å holde fluer unna, og i denne artikkelen vil vi dele noen av dem med deg. Vi har priklet sesongens persille og plantene ser fine og trivslige ut.


De står i vinduet i sokkeletasjen i ett østvendt vindu. OT-baren: I det siste har det kommer mange fluer i leiligheten min. Plages du med småfluer som samler seg på frukten på kjøkkenet,. Har du malt vinduskarmene og fått malingssøl på vinduet ? Min far hadde to basilikumplanter i vinduet ved spisebordet som var over år gamle.


Hold småfluer og dyr unna planetene så godt du kan. Bak dette vinduet , skimtes nok et vindu, og bak det vinduet er det et fotoatelier. Her prøver og feiler skolen fotografer in spe. Er det planten i vinduet som titrekker dem? Fruktfluer, småfluer og bananfluer.


Tipset går ut på at man skal bruke salmiakk i vannet når man vanner plantene. Jeg har aldrig oplevet det før - men jeg har en masse små sorte fluer i specielt køkkenet ved køkkenvasken! Lar du vinduet være oppe lenge så dør de muligens. Det er den eneste planten i huset som konstant er befengt med småfluer og tidvis bladlus. Jeg har lave vinduer mot gata og syns det blir litt trist med gardiner over hele vinduet ,. Ser du antydning til småfluer er trikset å tørke ut jorden litt.


Slike svarte småfluer som finnes pga. Småfluer regnes ikke som skadedyr, de er bare irriterende. Flekker av forskjellige slag, svarte,.


Jeg ville fjerne alt fra køkkenbordet, give det en gang insektspray, åbne vinduet og så lukke døren ud til køkkenet indtil der var luftet ud igen. Dragene av høst nedover de vindskurte sentrumsgatene, traktens værhaner vender mot. Dette vinduet er det nærmeste jeg kommer settes lyst og kjølig.


Jeg har hatt en Eva Solo urteplante stående i vinduet på kjøkkenet med gressløk oppi. Disse pottene er selvvannende med en kopp vann i bunn. Veldig mange småfluer her, sier Tjodunn til den det er det virkelig!


Vi sitter ved vinduet på De fire store og kikker ut i Johannes Bruns gate. Vasken på badet var tett og det var småfluer også på badet. Bra frokost, greie senger.


Vinduet var ødelagt men vi fikk det opp tilslutt. Så jeg er redd for at jeg må gjøre noe annet med dem enn å legge dem i vinduet. Vi bor på landet, og her blir det småfluer. Bordet er godt plassert ved vinduet og terrassedøren. Urter drar ofte med seg småfluer og jor som i utgangspunktet er en problemstilling rent mathygienisk.


Er der sværmende småfluer over din frugtskål eller ved dine tomme syltetøjsglas, har du fået besøg af bananfluer. Voksne bananfluer 3-mm lange og gulligbrune. Men den som ler sist ler best.


Siden Nitrox pleier å drikke i badekaret når det er frost ute – så fylte jeg litt drikkevann i den enden av badekaret som. Nesten litt øst-europeisk slott over beliggenheten. Dessverre er det å ta bilder ut av vinduet i fart ikke noe som er enkelt.


Ei heller er det særlig smart,. Pauli planter er kjøpt inn til vinduet mot gaten. Sitrongresset er flyttet hjem i dag, men har sett at det er endel småfluer i jorden.


Det var i tillegg mye småfluer som kom inn, nok pga av vi var i første etasje, hvor vinduet på badet måtte stå oppe for å få ut fukten.

Småfluer i vinduet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg