mandag 8. februar 2016

Lyden av asfalt

Se hva andre mener om denne boka, og. Vår pris 31-(portofritt). Sendes innen 1‑virkedager. En oppvekstroman, attpåtil fra samme tidsepoke som meg selv. Vi som levde og overlevde barndom, ungdomstid og ungt voksentid fra 80-tallet til det nye millennium.


Midt i Groruddalen møter vi en utforskende guttegjeng.

Kroppen er varm i pysjamasen. Til en jevn dur som noen ganger forandrer seg. Var veldig spent på denne første boka fra Tigerforlaget!


Ikke hadde jeg hørt noe om forfatteren før, og ikke visste jeg noe om innholdet. Han maler byens vesen, byen som prosess og væremåte: storbyen, bilen,. Bakpå: LYDEN AV ASFALT er en usminka oppvekstroman fra Oslo øst, som jeg tror mange vil kjenne seg igjen i. Skrivinga har tatt meg noen år, og jeg er svært spent.


Når en forfatter tar meg med inn i sin verden og det kjennes ut som om jeg er en del av den – DA er jeg begeistret.

Boka tar med leseren på en tidsreise i både en oppvekst samt en tidsepoke. Min oppgave var å si stygge ting eller bare puste tungt i røret og lage ekle lyder. Din portal for psykisk helse!


En av Norges mest besøkte nettsider om psykisk helse, psykiske vansker, angst, depresjon. Oversiktlig og kategorisert. I begynnelsen av boka var jeg veldig usikker på hva jeg egentlig syntes. Var ikke dette bare et slags oppgulp av gamle ideer man hadde lest hundre ganger før? Dette laget blir synlig viss man freser av et lag med asfalt.


Jobben tok ifølge Lyder en halv dag, pluss hentinga av asfalt. Han har ikke regna på hva kostnaden blir, men sier det går i det store sluket. Målinger på belegningsstein viser, at lysrefleksen er – ganger større enn for asfalt , avhengig av betongens farge og asfaltens steinmateriale.


Agnes Ravatns siste Operasjon. Vi vil høre lyden av tunge dråper som treffer paraplyer med en skarp og prikkende tone,. Ingen over og ingen ved siden av Boom Blaster når det spilles opp på asfalt ! Oppdag norske fugler ved hjelp av lyder og bilder - helt gratis.


Nettsiden fungerer også på din iPad og din mobiltelefon. Etter en halvtime med snøskuffen retter du ryggen, snur deg og ser fornøyd nedover fortauet utenfor huset ditt. Så hører du lyden av stål mot asfalt.

Boka er en oppvekstroman fra Groruddalen i Oslo på 80- og 90-tallet, og. Om løvetannen som presset seg opp gjennom Youngstorgets grå asfalt. Lyden av store sko mot asfalt. Selve lyden av pigg mot asfalt hører jeg ikke, kun ulingen.


Ulyd kan også komme av ubalansert hjul, men da burde man merke litt risting på rattet også. Det kan produsere lyden av hvordan ting vil bli i en tenkt byggesituasjon- før endringen er gjort. Oktavforandringer: Ikke målbart. Med gulvbelegg, flytene gulv o. B som tilsvarer omtrent en halvering av lyden.


Han har tidligere jobbet med strategisk kommunikasjon under flere statsråder i Barne- og likestillingsdepartementet. Også piggfrie dekk er undersøkt. Yngve Kveine er er norsk forfatter. Spredningen av lyd vil påvirkes av faktorer som luftabsorpsjon, markoverflate, terrengformer,.


Kunstneren liker urbane motiver, med duft av asfalt og lyden av trikkeglam. Bildene er direkte og taler for seg selv. Wenche Sabel er lege og kunstner. Men siden TS hører lyden best på en viss type asfalt kan det kanskje rett og slett være dekkene som ikke er.


Slitte hjullager gjør dessuten av. På tørr asfalt , vel å merke. Om lyden er et symfoniorkester. Et par uforsiktige trykk på gasspedalen kan føre til spontan flytting av hårfeste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg